U savremenim, dinamičnim industrijama, gde konkurencija može biti impresivnija i profitabilnija od vas, strateško pozicioniranje postaje imperativ. Ovde ne govorimo samo o prepoznatljivom logotipu ili efektnom sloganu. Biti nezamenljiv u svojoj industriji znači da ste uspostavili jedinstveni skup veština, znanja i vrednosti koje vas izdvajaju iz mase. Zbog toga je strateško pozicioniranje ne samo poželjno, već i neophodno u današnjoj poslovnoj klimi.
Kako vizit karte utiču na rejting neke kompanije?
U eri digitalne komunikacije, moglo bi se pretpostaviti da su vizit karte postale zastarele. Međutim, ova malecka kartica i dalje nosi ogromnu težinu kada je reč o profesionalnom predstavljanju. Vizit karte su često prvi fizički trag koji ostavite nakon sastanka ili događaja.
Ona nije samo sredstvo za deljenje vaših kontakt informacija već mini-bilbord koji predstavlja vaš brend. Zato je važno da dizajn, boje i tipografija budu u skladu sa celokupnim brend identitetom vaše kompanije ili ličnog brenda.
Drugo, informacije koje kartica uključite trebaju biti jasne. Osim osnovnih informacija kao što su ime, pozicija i kontakt podaci, razmislite o dodavanju društvenih mreža koje su relevantne za vašu industriju. Međutim, ne pretrpavajte karticu. Svaki element treba da ima svoje mesto i razlog zašto je tamo.
Uzmite u obzir da je vizit karta produžetak vašeg profesionalnog identiteta i da bi trebalo da odražava nivo kvaliteta i profesionalizma koji želite da pokažete.
Elevator pitch: Kako se predstaviti u 30 sekundi?
Kažu da prvi utisak ostavite samo jednom, i u brzom tempu savremenog poslovanja, ponekad imate samo 30 sekundi da nekoga impresionirate. Upravo tu dolazi do izražaja elevator pitch. Ovo je sažeta, ali efektna prezentacija kojom sebe, svoje veštine ili svoj projekat predstavljate u vremenskom okviru koji je obično kraći od trajanja vožnje liftom.
U to kratko vreme, morate biti u mogućnosti da predstavite ko ste, šta radite i šta želite. Za razliku od vizit karte, ovde imate priliku da dodate malo emocija i strasti. Ako ste uzbuđeni zbog onoga što radite, velike su šanse da ćete i druge inspirisati.
Prezentacijske veštine: Postanite govornik koji zrači samopouzdanjem
Uz dobro odrađenu prezentaciju i jasnu poruku, ključ uspeha često leži u načinu na koji te informacije prenosite. Nije dovoljno da samo znate svoj posao, morate znati i kako da o njemu govorite na način koji će angažovati, informisati i podstaknuti druge. Da biste to postigli, prezentacijske veštine su neophodne.
Prvo i osnovno, razumevanje publike je ključno. Svaka prezentacija treba da bude prilagođena ljudima kojima je namenjena. Da li su to kolege, potencijalni klijenti ili investitori, saznajte što više možete o njihovim potrebama i interesima.
Drugo, dobra priprema je pola posla. Upoznajte materijal koji prezentujete napamet, ali budite spremni i da se prilagodite u hodu. Tehničke smetnje, neplanirana pitanja ili čak skeptični članovi publike mogu se pojaviti, i vaša sposobnost da se sa njima efikasno nosite će dodatno pojačati vašu poziciju kao stručnjaka u toj oblasti.
Treće, rad na neverbalnoj komunikaciji je od presudne važnosti. Održavanje kontakta očima, otvorena govor tela i jasna artikulacija su samo neki od aspekata koji mogu poboljšati percepciju vašeg samopouzdanja i stručnosti. Vežbanje pred ogledalom može vam pomoći da ovladate ovim veštinama i da postanete govornik koji ne samo da zna svoj posao, već i kako da o njemu zanimljivo i inspirativno govori.